Powiat garwoliński: wsparcie dla samorządowego przewoźnika
gru 2024
Jeszcze w tym roku rozpocznie się procedura zakupu 25 nowych autobusów dla samorządowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Garwolinie, a Związek Powiatowo – Gminny „Garwolińskie Przewozy Gminno – Powiatowe przygotowuje wniosek na dopłatę ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w wysokości ponad 11,5 mln zł.
Związek Powiatowo – Gminny „Garwolińskie Przewozy Gminno – Powiatowe został utworzony przez kilka gmin pod auspicjami Powiatu Garwolińskiego w celu organizacji transportu publicznego na terenie powiatu.- Dzięki środkom z Funduszu autobusowego taki transport możemy i rozbudowujemy na terenie powiatu i wiele gmin korzysta z tego, że dzięki temu dofinansowaniu, które było w poprzednich latach i jest kontynuowane nadal, możemy ten transport publiczny rozwijać. Bez tych środków zewnętrznych, taka sieć połączeń, która istnieje na terenie powiatu w poszczególnych gminach nie byłaby możliwa do realizacji...- mówi wicestarosta Mirosław Walicki i dodaje, że wspólna organizacja transportu zbiorowego na terenie powiatu opłaca się wszystkim uczestnikom.
- To jest duży sukces, że ten Związek na terenie powiatu działa. Wiemy, że to jest jedyna droga, dlatego, że widzimy, jak te związki zaczynają w Polsce powstawać i jak samorządowcy dostrzegają konieczność wspólnej organizacji tego transportu, bo tylko w taki sposób możemy zapewnić mieszkańcom nawet najmniejszych wsi autobus – podkreśla M. Walicki.
Efektem dotychczasowych działań Związku jest otrzymanie dofinansowania na zakup 25 autobusów. Zostanie ono przekazane PKS Garwolin, które będzie w imieniu Związku ten transport realizować przy pomocy podwykonawców, ponieważ samorządowy przewoźnik nie ma tak dużego taboru. Starosta Walicki zapewnia, że zakup tych 25 autobusów i dofinansowanie, które powiat otrzyma, rozpocznie się w tym roku.
To nie jedyna dobra wiadomość. Dyrektor biura Związku Marcin Jaroń poinformował, że obecnie przygotowywany jest wniosek na objęcie wsparciem Funduszu rozwoju przewozów autobusowych.
- Kwotę, jaką zamierzamy otrzymać w ramach złożonego wniosku na przyszły rok, to jest przeszło 11,5 mln zł. Porównując to do kwoty, jaką otrzymaliśmy w roku 2024, to jest prawie 3 mln zł więcej i wynika to z faktu, iż ustalając z samorządami, które wchodzą w skład Związku, siatkę połączeń, ilość linii wskazanych we wniosku wzrosła z 84 do 103...- artykułuje dyrektor Jaroń.
Więcej w materiale Waldemara Jaronia
10 komentarze
Nie lepiej byłoby jak by Związek przejął zarządzanie PKSami. Po co podwójnie płacić kadrze kierowniczej. Na prezesa nadawał by się znakomicie Pan Wicestarosta bo lubi dużo jeździć i jest dobry organizator.
Ostatni sojusznik pana wicestarosty razem z nim na zdjęciu. Ciekawe jak długo?
Dopóty mają podobne zainteresowania
A to mają jakieś inne zainteresowania niż bycie u władzy?
Może pksy zrobią komunikację miejską skoro miasto nie potrafi.
Nigdy, nie zrobili nawet za PRLu więc i teraz pewnie nie zrobią. Przypomnę, że dwóch prywaciarzy zrobiło garwolinię i obaj się wycofali, w tym jeden po epidemii COVID.
Fajnie, że kupili. Niech teraz zaczną kursować zgodnie z rozkładem jazdy, bo kiepsko im idzie.
Smutno patrzeć na lewo. Przyjaciele i zaufani ludzie w niebyt. Oddanie wszystkiego tym, którym się zapewniło władzę. Na Prezesa PKP, przynajmniej jest doświadczenie w robieniu kilometrów.
Jak wynika z kart drogowych ponad 200 tysięcy kilometrów przez pięć lat tylko po powiecie. Nowiutka skoda podobno padła i trzeba kupić nowy pojazd za ćwierć miliona.
Tak powinno być od dawna, a nie najdochodowsze linie oddawać, Pksy były, są i będą.